- سلامت و تغذیه

تلاش برای داشتن بدنی آماده و سالم

تلاش برای داشتن بدنی آماده و سالم، فقط با شکلدهی به عادت‌های بهتر به نتیجه می‌رسد. شاید فکر کنید که همیشه فقط با «انگیزه» می‌شود پرهیزهای غذایی را به یاد سپرد و ورزش‌های مفید را هم انجام داد.

اما بعضی روزها یافتن انگیزه تقریبا غیرممکن است. اینجا است که اگر مجموعه‌ای عادت‌ها را شکل داده باشیم، آنها بدل به سبک زندگی ما می‌شوند و حتی بدون انگیزه هم رعایت‌شان می‌کنیم.

حتی می‌توانید این‌طور به ماجرا فکر کنید: روزهایی که بی‌انگیزه‌اید «سبک زندگی معمول» را دارید، و روزهایی که انگیخته‌اید از «معمولی» فراتر می‌روید، فوق‌العاده می‌شوید. و این چرخه همیشه ادامه دارد و سبک زندگی سالم و فعالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

کار روی این ۱۰ عادت عالی برای رسیدن به اهداف شخصی در زمینه سلامتی و آمادگی بدنی  و بدنی آماده و سالم بسیار مهم است. هر خانم سالم و تندرستی:

برای پیشرفت تلاش می‌کند، نه برای رسیدن به کمال

یکی از موانع بزرگ در رسیدن به اهداف، این حقیقت است که خانم‌ها می‌خواهند کامل شوند. اما واقعیت این است که هیچ انسانی کامل نیست و همه هم این را می‌دانیم. پس در موقع شکست یا عقب‌افتادن از اهداف، بایستی نقص خود را بپذیریم و بدانیم که طبیعی است هر از گاهی به مشکل بر بخوریم، ولی این نباید مانعی برای از سر گیری تلاش برای پیشرفت باشد. پس اگر می‌خواهید همین روزها سبک زندگی سالمی را شروع کنید، حق ندارید در یک روز بد و ناامیدکننده خودتان را سرزنش نکنید. فقط آن روز را به عنوان یک افت در نمودار پیشرفت‌تان به خاطر بسپارید و دوباره بکوشید به روند صعودی برگردید.

غذا را برای بدن مانند سوخت می‌داند، نه چیز دیگر

بسیاری افراد درباره عملکرد و طبیعت بدنشان چیزی نمی‌دانند. غذا برای بدن مانند انرژی است. وقتی بدن انرژی بیش از حدی دریافت می‌کند، آن را به شکل چربی ذخیره می‌کند تا بعدا بسوزاند. برای حفظ وزن مناسب، ما فقط باید کالری (انرژی) کافی را جذب کنیم تا بدن در طول روز به خوبی کار کند و به وزن افزوده نشود. به این شکل همه کالری‌های دریافتی سوزانده می‌شوند تا ساز و کارهای بدن را تامین انرژی کنند‌. دریافت ۵۰۰ کالری به شکل آب‌نبات یک دنیا با دریافت ۵۰۰ کالری از غذاهای طبیعی سالم، فرق دارد. پس انسان باید انتخاب‌های هوشمندانه و سالمی در مورد تغذیه‌اش داشته باشد. هرگز برای پیدا کردن احساسِ خوب و سبک کردن فشارهای زندگی، به تغذیه از غذاهای ناسالم روی نیاورید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *